مصاحبه سايت دكتر علي قرباني در خصوص نكات مهم بودجه و انبارداري و خريد

مصاحبه دكتر علي قرباني


مصاحبه شونده: با سرکار خانم  مرجانه کریمی نسب، کارشناس حسابداری(با تشكر از زحمات ايشان)

مصاحبه كننده: سركار نیکی رضایی شهمیرزادی (با تقدير از زحمات ايشان)



سوال 1:به نظر شما چه نکات مهمی برای موفقیت در امور بودجه ای و خرید و انبارداری وجود دارد؟

سايت دكتر علي قرباني

 همونطور که در جریان هستید نظر ایشون در این مورد این بود که هر مدیر پروژه ای زمانی به درستی عمل میکند که کاملا به پروژه خود اشراف داشته باشد. ایتم های تاثیر گذار مانند کنترل بودجه ای که برای پروژه در نظر گرفته شده ، رعایت تمام وظایف و تعهدات برای موفقیت بسیار مهم هستند.

 

 

سوال 2:چه مواردی در امور بودجه ای و خرید و انبارداری میتواند سبب بروز مشکل و از بین رفتن اعتبار مهندس شود؟

سايت دكتر علي قرباني

افراد فعال در یک پروژه، چه صنعتی ، ساختمانی، بازرگانی و ..، باید دقت کافی را داشته باشند که تمامی موارد ذکر شده در قرارداد ، به درستی انجام شوند. اگر شرکتی به بد قولی ، ارسال قطعات معیوب ، عدم پرداخت یا تحویل به موقع ، و مواردی مشابه معروف شود قطعا اعتبار اصلی خود را در میان جمعی از مدیران و شرکت ها از دست میدهد.

پس مدیران و کارفرمایان باید در طول پروژه دقت کافی و پیگیری های لازم را داشته باشند ، که نه در انبار و موجودی ها ، و حتی کالا ها و موارد مرجوعی ، و نه در مبحث خرید و فروش دچار نقص و اشتباهی شوند .

 

 سوال 3:چه کتاب یا سایت یا نرم افزاری در امور انبارداری و خرید و بودجه توصیه میکنید؟

سايت دكتر علي قرباني

پیشنهاد خانم مهندس نرم افزار سند پرداز بود.

 در خصوص این سوال ، پیشنهاد ایشان برای اشخاصی که به خصوص فعالیت های گسترده تر و حتی بین المللی دارند این نرم افزار بود چرا که به راحتی اطلاعات انبار شما را در دسترستان قرار میدهد. مواردی مانند موجودی ها ، ورودی و خروجی کالاها با تاریخ دقیق وارد شده در هر زمان ، مرجوعی ها و کالاهای معیوب و خارج شده به کمک این نرم افزار به راحتی در هر زمان در دسترس شما قرار دارد.

 

 سوال 4:چه تخلفاتی در امور بودجه ای ، خرید و انبارداری میتواند رخ دهد که باید کنترل کرده و مراقب باشیم؟

سايت دكتر علي قرباني

مدیریت هر پروژه امر بشدت مهمی است و یکی از موارد خیلی مهم مخصوصا در مبحث انبارداری ، انتخاب صحیح افراد مورد اعتماد و با تجربه است. شخصی که شما به عنوان مسٌول

 انبار، حسابدار، قیمت گذار، ارسال کننده و کنترل تعداد و سالم بودن کالاها انتخاب میکنید باید شخصی مورد اعتماد باشد.

متاسفانه این روز ها افرادی در انبار مشغول به کار هستند که گاهی با بی توجهی به کالای معیوبی که برگشت خورده است ، بدون اعمال خروج و مرجوعی ان کالا از انبار ، مجدد با ارسال همان مورد معیوب باعث انجام تخلفاتی طبق قرارداد میشوند به خصوص که این کار باعث به هم خورن زمان بندی شخص مقابل شما میشود.

در خصوص بودجه ، شما موظف هستید طبق قرارداد وجه را در مقابل کار دریافت کنید و دریافت و درخواست هرگونه هزینه ی اضافه ، بدون هماهنگی شخص مقابل،  تخلف محسوب میشود.

 

سوال 5:در پایان چه توصیه ای برای موفقیت و دوری از شکست در امور بودجه ای و انبارداری میفرمایید؟

سايت دكتر علي قرباني

اگر هدف شما موفقیت در هر پروژه ای هستش، باید اشراف دقیق به موارد کلیدی پروژه خود داشته باشید.

انتخاب افراد درست و وظیفه شناس برای هر بخش، انبارگردانی به موقع و دقیق بر اساس زمانبندی شرکت، پیگیری های مکرر از روند پیشرفت پروژه، اگاهی از پرداخت ها و ارسال ها در زمان صحیح ذکر شده در قرارداد ، نشانه های یک مدیر با تجربه و موق است که از این طریق مانع شکست خود و شرکت در هر پروژه ای میشود.

 

خیلی ممنونیم از خانم مهندس کریمی نسب برای وقتی که در اختیار ما گذاشتند و امیدواریم همیشه در کار ها و پروژه های خود موفق باشند.